kolmapäev, veebruar 14, 2007

oi, kurja!

kuidas mulle ei meeldi, kui mulle midagi jõuga peale pressitakse. Oi kuidas ei meeldi. Ja seda ka ajal, kui tohutu palju on teha ja iga minut on arvel ja lihtsalt ei viitsi ja ei taha ning pole võimalik oma aega magama panna mingite siukeste nõmedate asjade alla nagu beeta-ploger faasi valmis saanud süsteemi sunniviisilisse ülekolimisse.

Nagu et , ma saan aru et Google on äge ja ostab kõik lahedad asjad kokku netist ja loob oma võimast konglomeraat-impeeriumi, et sellega mikrosofti vennikeste monopolilie pasunni anda ja neist ettegi minna. Ning siiani on nad seda suutnu, olles innovatiivset ja kreatiivsed. Selline sunnismaistamine aga pole nagu üldsegi aus. Kes ei taha ikka teie uut ja fantastilist Blogger.com versiooni kasutada, no siis neile jätke võimalus vana versioni kasutada rahumeeli edasi. Ei ole võimalik ühildada? Ühildamine teeb teenuse omahinna kalliks? Mai ääs! Reklaamihinnast teenite tagasi. Iga kell ja ilma kobinata. Olles kasutajatesõbralikum, siis seda enam teenite kusjuures. Sest teid kiidetakse, ja teile tuleb järjest uut rahvast juurde.

Ma aaan aru, et börsifirma peab oma aktsiasse kogu aeg ka sisu juurde pumpama, et sealt õhk visinaga välja ei jookseks ühel hetkel - ent - andeke andeks. Võib-olla olen ma mingi stagneerunud kasutaja - ent mis siis. Äkki mulle meeldib see, et ma kasutan ühte enam vähem korralikult funkavat süsteemi. Ja niimoodi aastaid-. Mitte ei harrasta puguiste peetade tirimist oma masinasse. Teiseks pole mu rondi jõudlusresurss enam tänapäeval konkurentsivõimeline, nii et tohutu suurtes kogustes graafikat, vidinaid, bännereid, fläshe ja videoid on minu jaoks pigem negatiivne nähe. Ma ei saa PM Online'i näiteks kasutada,s est seal jooksev nõme reklaamvideo jooksutab mu kalli rondi kokku. Masin hangub. Aitab ainult restart. Isegi klaveril pekstud klassikalisele kombole Ctrl-Alt-Del ei reageeri. Praktikas tõestatud. Nii umbes paarikümnel korral. Ent lootus pidada surema viimasena. Ja sestap ma viimastel kordadel poolikuid olulisi töid pole ka enne seda oodatavat hangumist kaotanud. Viimaks aga loobusin lootmast, sest alati oli tulemuseks reset.

Lihtne öelda, et osta mälu juurde või et osta üldse uus masin. Aga mis on selle aja-/neti-lehe point kui teda kasutada ei saa. Saavad aint uute ja kiirete masinatega inimesed lugeda. Info levikus nad piiravad ära iseennast. Ma loeks hea meelega ka PMO-d, aga ma ei saa. Sestap loen EPLO'd ja ÄP.ee-d ja EE-d ja sellest uudisvoo katmiseks enam vähem ka piisab netis. On olemas alternatiivsed variandid, mis pakuvad enam-vähem seda sama. Ehk teised lehed oma normaalsete veebidega, mis masinaid umbe ei jooksuta.

Miks on mu ploogis nii vähe pilte ja mitte ühtki lollakat Juu-Tuubi videot? sest ma mõtlen rondima masina kasutaja peale, kes seda hüvet (visuaalse poole domineerimist, seda ka sisuna) nautida ei saa. Pigem panustan tekstile. Kes pilte ja videoid tahavad puhtalt kaemise pärast kaega, siis laske käia. Teile on teised plogid ja ilmselt seda posti lugedes mõistate, et olete valesse kohta sattunud.

Aga ma ei taha ehk minna üle kuskile wordpress-i või nomadlife-i kuhu paljud pettunud plogerikasutajad on kolinud. Sest mingist hetkest paisati Peeta-Plogeri putitamisse-ehitusse niipalju Blogger.com ketta-, aju- ja ilmselt ka muudest resurssidest, et Bloger.com 1.0 versioon oli kogu aeg "maas"! Küll oli jama sellega, et serveritega ei saaa ühendust, või siis verifaimiseks mõeldud täheboxis ekraanile kuvatu ei kattu kohe mitte yks raas sellega, mis tegelikult serverile söödaks on mõeldud, et asi töötaks. Kõik oli halvasti ja koliti sinna, kus tundus parem. Mugavam. Ühesõnaga. Systeemi tekkisid esimesed mõrad ja ohumärgid. Mispeale esimene rottide laine jalga laskis. Jäin paremaid aegu ootama ja ei kiirustanud oma virtuaalse Plogi-Kodu kuskile ülekolimisega. Asjad läksidki paremaks, töökindlus kasvas (võiks ehk öelda siinkohal et 'taastus'?). Ehk selle tõttu, et tormakad eksperimentaatorid tormasid kõik Beeta-Plogerisse ning see vabastas osa resursse minu suguste tavaliste vanakeste jaoks? Võib-olla mõnel muul põhjusel? Äkki lihtsalt kaks soodsat hetke kattusid ja tekkis siuke veider mulje asjade kokkulangevusest?

Ja siis ühel hetkel oled sunnitud valiku ees: nüüd proge end aga Guugli-Ökaundi peale ja modi end Ka Plogger-2 kasutajaks. Sööge sepikut! Fakk & OFFF!

Mulle nii ei meeldi. Mulle ei meeldi sundseis, kus valikuid tegelikult ei eksisteeri ja on valida tegelikult ühe või maksimaalselt kahe lahendi puhul. (Viimane variant sisaldab enam-vähem mõistlikke lahendeid nii kui nii ainult ühe! Pardoon mu sapp, ent elu on niimoodi näidanud.) Jõumeetodil asju ei aeta, kulla Guugl! Kui siuke suhtumine jätkub, siis oled peagi tavaliste dumb-user'ite silmis nagu mina varsti nagu pill keits, keda kõik sarjavad.

Ma ei viitsi rohkem sel teemal enam siin tuld pursata. Tropid. Punkt. Ma loeks väga hea meelega meili siiamaani pine'ga, kui oleks varianti. Kiirem, mugavam ja igati silmadelegi tervislikum võrreldes misiganes web-meiliga! Ent pole võimalik. Tehno- ja turvapõhkustel. Jaada-jaada. Mai äässh! Wööld saks!

Loo moraal: Ma saan aru, et innovatsioon ja tehnika areng on inimkonda edasiviivaks jõuks ning tehnika (s.h. programmide, mida kasutamine oma igapäevases arvuti-harjumuses nagu nuga-kahvlit söömisel) areng ei peatu enne tuumasõda. Ent - jätke lihtinimestele nende vanad ja harjumuspärased asjad, vähemalt soovijaile, nende kasutamise võimalus. Siis on inimesed rõõmsamad, on vähem stressi. Ei olda vihased enda peale, et uue õppimine võtab jälle väärtuslikku tööaega (või puhkeaega). Inimesed on õnnelikud. Tööviljakus tõuseb. Majandus kasvab. On võimalik tegelda ka enesele huvipakkuvaga, mitte ei pea olema kogu aeg tunnetatud sundseisus.
Konditsioonis, mis tapab närvid.
Ja nullistab motivatsiooni.

PS - noh, täheldasite uut fiitsherit? on nüüd võimas vää? sai hullult parem vää? olete rahul vää? kes esimesena kommentaaridesse postitab, mis uut on, see saab nänni. kõik ruttu mängima mängu "Võidab see, kellel on surres rohkem asju"!

Sildid: